absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

jouhu

Juup... ;) On kyl hieano!  :D

KristalliEnkeli

mä oon kyllä nyt syvästi loukkaantunut, kun te menitte katsomaan MIUN onnittelukorttia!!!....hmph!

::) noei  ;D

ainiin...ja kiitos sinullekin onnitteluista Rautalintu!  :)
:: I don't care what you think
Unless it is about me ::

Kai se on jonkinlainen eudaimonia mitä me täältä elämästä haetaan. Monet filosofit ovat myös pohtineet etiikassa (="hyvin elämisen tiede") elämän tarkoitusta. Ei se minusta kuitenkaan ole mikään vietinomainen hedonistinen mielihyvä, joka oikeuttaa kaikenlaisen käytöksen. Jos ajatellaan ihan fiilispohjalta tätä asiaa niin tupakointihan olisi hyvä asia, koska siitä tulee rentoutunut olo, kuten monista muistakin päihteistä. Kannattaa kuitenkin miettiä onko se sitä todellista onnea mitä olet elämästä hakemassa.

Minun ihmiskäsitys on varsin eksistentialistinen. Filosofiaa lukeneille tämä asia saattaa avautua paremmin, mutta eikö kannattaisi elää elämää "niinkuin haluaa"? Eli tehdä sitä mikä tuntuu oikealta ja olla spontaani. Esimerkiksi nyt tähän joku teiniesimerkki "en uskalla puhua yhelle meidän koulun tytölle/pojalle/talkkarille koska olen ujo". Ilman muuta kannattaa puhua, koska se lisää onnellisuutta! Tässä tapauksessa spontaanius on hyvästä ja johtaa usein mielekkääseen ratkaisuun. Eikö mikään olisi turhauttavampaa kuin missata tärkeä asia elämästä jonkun minkälie tekosyyn takia?!

KatjaRock

öö..? :D
mie olen lukenu kaikki lukion filosofiat ja omalla ajalla lisää enkä silti ymmärtäny että miten Se Jätkän juttu liitty mihinkään?
Time goes on, I wont.

Kuningas vanuatusta

Kannattaako onnea edes tavoitella? On turhauttavaa roikkua etsimässä onnellisuutta ja huomata ettei sitä voi saavuttaa. On turhauttavaa etsiä ja olla löytämättä-siitä ei ainakaan seuraa onnellisuutta.

KristalliEnkeli

Ihminen - kuten eläimetkin - pyrkii luonnostaan kohti onnellisuutta. Kaikki ratkaisut mitä teemme elämässämme vaikuttavat kokonaisuutena elämän mielekkyyteen. Viisaus on sitä, että osaa tehdä vain oikeat ratkaisut.

Läheskään aina ihminen ei tiedä mikä olisi hyväksi. Tällaisia tilanteita kutsutaan juuri eettisiksi kysymyksiksi. On helppoa yhtyä mielipiteeseen tappamisen laittomuudesta, sillä mitä siitä tulisi jos kaikki lähtisivät kaupungille ammuskelemaan? Entä abortti, eikö sekin ole tappamista? Saako massamurhaajan tappaa, jotta vältyttäisiin uusilta uhreilta?

Platon sanoi, että viisas tietää mikä on oikein ja luonnollisesti myös tekee niin.

*tuuli

jaa jaa *vetäytyy syrjempään koska tuntee itsensä paljon tyhmemmäksi kuin muut*

jouhu

*vetäytyy vielä syrjempään, koska on tyhmempi kuin muut*

KristalliEnkeli

>Tyhmyys ihmisen tyhmentää<

*vetäytyy vieläkin syrjempään, koska yksinkertaisesti on vain niin tyhmä*

emmi*

mäkin kävin kattoon sen kortin. se oli tosi ihku <3 :)

KristalliEnkelikin on laatuelokuvien ystävä :)
...hei lopettakaa tuo itsenne aliarviointi. Ette varmasti ole noin tyhmiä. Se johtuu vain siitä, että minä olen teitä älyk....taidatte kaivaa taas minulle kuoppaa.

vik

Hei tuli tosta 18-vuotissynttärijutusta mieleen että sylettää kun en omanani tajunnut mennä baariin, kertoa baarimikolle iloisesti juhlapäivästäni ja kun tämä olisi tarjonnut drinksua olisinkin halunnut limsan.  :P

Ei mutta mä inhoan synttäreitä. Täysi-ikäistyminen siinä mielessä oli täydellistä että pääsee keikoille enemmän. Tänään näen Apixet ekaa kertaa K18-keikalla.  :-*
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

KristalliEnkeli

se jätkä --> no, en tiedä olenko tyhmä vai en...tätä on vaikea selittää...mutta mulla on kauheasti kaikkia ajatuksia ja ideoita, mutta mä en saa niitä kirjoitettua saatika sitten sanottua. Ehkä sekin vaikuttaa kun kaveripiirissäni ei kovin syvällisiä keskustella, niin en ole tottunut käyttämään "viisauttani" (jos sitä ees on)...
no ni, tostahan sen näkee....mun sepustuksestahan ei tajua mitään...

*Hiljaisuudessa asuu viisaus*

Vilkku

LainaaTäysi-ikäistyminen siinä mielessä oli täydellistä että pääsee keikoille enemmän. Tänään näen Apixet ekaa kertaa K18-keikalla.  :-*

Toi on muuten hyvin totta. Minäkin olen täysi-ikäisyyden puolella elellyt jo reippaasti yli vuoden ja baarissa käynyt alle kahden käden sormilla laskettavan määrän. Mullekin ehdottomasti suurin juttu on just se, että pääsee niille keikoille. Ylihuomenna taas Tavastialle, erittäin mukavaa :)
[ -You should see my scars- ]

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.