absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

Ronskulaiskimus

Ja mä kun luulin että lukiossa ei enää olisi noita asenneonkelmaisia muidenkin oppimishalut kutistavia kusipäitä.
Pöh..miksiköhän tollaset ihmiset sitten edes vaivautuu sinne lukioon. Voihan ämpärityhmät ossit.

Juuri tästä syystä haluan sibeliuslukioon, koska sinne ei millä tahansa asenteella ja koulumenestyksellä pääse..mutta hankalaa vaan kulkea junalla joka päivä.

*tuuli

ehkä siin on sit se et äiti ja isukki pakottaa ja kun itse on vastaan pyristellyt muttei ole tahtoaan läpi saanut, niin ajattelee, että "kostampa vanhemmilleni sen että tänne minut pakottivat. Se on nyt sit heidän vikansa että mun koulu menee perseelleen ..." Ihmisen pitäisi tajuta mikä on hänelle parasta. Eikä se periaatteessa edes aina ole lukio.

Lerppa

Niin tai sitten se on vaan sitä että ei ole mitään tietoa tulevaisuudesta ja sitten jotenkin vaan ajautuu sinne lukioon.. (ahh, aivan kuin yksi minun lähisukulaiseni ;) )
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

emmi*

ehkä ihmiset menee sen takia lukioon kun ne ei oo vielä varmoja mitä ne haluu tehdä ammatikseen tulevaisuudessa tai sitten porukat on pakottanu sinne lukioon...

rautalintu

Ja valitettavasti tuollaisia ihmisiä löytyy myös työelämästä. Ei se asenne välttämättä mihinkään muutu.
Sitten töissä odotetaan sitä kahvitaukoa ja muuten pureskellaan kynsiä ja piereskellään. Näin ainakin minun kesätyöpaikassani. Työnantaja ei uskalla mennä sanomaan mitään. Eikä nykyisin voida ketään irtisanoa tuosta vain.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

Katja

ihan tyhmäksi menny tämä aihe. mitä vittua täällä kukkaan sannoo kellekkään että kannattaako jonku olla lukiossa ja muutenki ihan tosi typerää.

eikä minua häiritte yhtään jos joku täyttää elämänsä materialla. kaikki saa kiksinsä mistä saa.

Katja

että faaak oooov.  ;D

virtahepo

Oon siinä ihan samaa mieltä Katjan kanssa et ihan sama mistä jengi saa kiksinsä. Näin narsistisesti ajatellen,kunhan ei tuu mun tielle. ;D Juu,en mä tajuu mitä jengi tekee lukios tai vaik amikses jos ei oo mitää motivaatioo opiskella.. Ja niiku sanoin mulle on iha sama et tekeeks joku matskun tunnil tehtävii vai ei,kunhan pitää päänsä kii eikä häititse muita. Ei pidä alkaa terrorisoimaa muita vaik itteensä ei kiinnostaiskaa.  :-/

vik

No kaikki nyt eivät vain tiedä mitä haluavat tehdä, esimerkiksi minä. Kävin lukiota puolitoista vuotta, sairastuin masennukseen, olin puoli vuotta vain iltatöissä, hain ammattikouluun ja pääsin kahdenkymmenen joukossa sisään vaikka hakijoita oli useita satoja, kärsin taas, olen kahden kuukauden sairaslomalla, lopetan tuon motivaation puuttumisen takia ja menen taas lukioon, vaikka valtaosa siellä opiskeltavista aineista ei kiinnosta.
En tiedä mitä haluan aikuisena tehdä ja viimeinen asia josta tällä hetkellä viitsin murehtia on se mitä joku muu ajattelee asennoitumisestani.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

vik

LainaaJuu,en mä tajuu mitä jengi tekee lukios tai vaik amikses jos ei oo mitää motivaatioo opiskella..

En voi vastata kuin omasta puolestani, mutta en ainakaan halua olla ilman mitään, ei ole mitään kiinnostusta viettää loppuelämää vailla mitään koulutusta, siksi yritänkin hakea sitä oikeaa juttua ja roikkua väkisin mukana vaikka aina en jaksakaan kyllä yhtään.
Olisi mielestäni todella hienoa jos jaksaisin esimerkiksi lukiossa olla, kuitenkaan melkein mikään aineista (paitsi joku kemia, mutta siitä on pakollinen suoritettu) ole mitenkään turhan vaikeaa mulle jos vaan jaksan vähänkin tehdä töitä ja peruskoulunkin pärjäsin läpi ihan hyvin. :/
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

Ja Katja valistaa taas meitä teiniasenteellaan:
"mitä v*ttua täällä kukkaan sannoo kellekkään että kannattaako jonku olla lukiossa ja muutenki ihan tosi typerää."

Mitä typerää on tulevaisuuden suunnittelussa? Eikö opinto-ohjauksen lisäämisellä peruskoulussa saavutettaisi huomattavia säästöjä joka suhteessa, kun lukioista tippuisi pois sellaiset oppilaat, jotka eivät sinne kuulu? Tunnista kuluu ensimmäinen kymmenen minuuttia siihen kun porukka saa takit päältänsä kirjansa kaivettua repusta.

Vik:
Sanoit, että sinulta puuttuu motivaatiota opiskella. Se on ihan alright vaikket harkitsekaan akateemista uraa. Ei kaikista todellakaan tarvitse tulla mitään professoreja! Sinun kannattaisi ihan vakavasti keskustella jonkun ammatinvalintaan erikoistuneen ihmisen kanssa tulevaisuudestasi.

Vilkku

Minäkin olen lukiossa miettiäkseni. Jollei opiskelu olisi lainkaan kiinnostanut, en sinne toki olisi mennyt lainkaan, kyllähän se toki kiinnosti saada se lakki ja näin. Mutta lähinnä kaipasin lisää aikaa miettiä mitä todella tahdon tehdä.

Mutta aina ei mee asiat niinku suunnitellaan. Vikin tavoin minäkin sairastuin masennukseen, pari vuotta meni täysin ohi. Nyt viimein uudessa koulussa, pitkästä aikaa olen todellakin löytänyt jonkinlaista motivaatiota taas tuohon hommaan.

Neljän pitkän vuoden jälkeen keväällä pitäisi olla lakki päässä. Sitten välivuosi, töitä, jonkun verran sitä seuraavana keväänä seuraavaan kouluun hakemiseen valmistavia opiskeluja, sitten toivottavasti opiskelemaan ammattiin.

Kaikki selviää ajallaan, harva on vielä ysiluokan jälkeen todella tietoinen ja varma siitä, mitä tahtoo tehdä loppuelämänsä.
[ -You should see my scars- ]

Lerppa*

Musta on ihan hyvä juttu, ettei ysillä vielä päätäkään että mitä haluaa tehdä lopun elämänsä, koska sillon (eli mulla nyt ;) ) on kuitenkin vasta niin skidi loppujen lopuksi, mieli saattaa vaihtua vielä... vaikka itse en kyllä hirveästi usko että minun mieleni enää vaihtuu, mutta en kyllä uskalla mitään luvatakaan...

*tuuli

inhottavaa kun me käydään kasin opon tunnilla jo ammatteja. tai siis puhellaan niistä yms... ja sit se opo sanoo jotain "kun teidän sitten ysillä jo pitää päättää menettekö te ammattikouluun vai kenties lukioon niin onhan se hyvä että nyt kasilla käydään niitä asioita läpi" ... se on musta niin räsyttävää kun se suurin piirtein vaatii että pitäis niinku jo nyt tietää mikä musta tulee isona! ja jo kasilla! mielummin sitten ysillä vaikka ei se periaatteessa veilä kaikille silloinkaan ole ajan kohtaista!  :(

KatjaR

mie ite olen käyny lukion ja olen saanu unelma jatko-opiskelupaikan. lukioon menin sillä asenteella, että olen siellä tasan niin kauan että tiiän mitä lähen oikeasti opiskelemaan. keväällä -02 huomasin että lakki on päässä. tyytyväinen olen koska koulu ei ikinä ole ollu mulle semmonen juttu missä olisin hyvä. minua itteä kiinnostavissa aineissa sain kiitettäviä mutta esimerkiksi jossaki matikassa rima heiluu vieläki.
vuojen hukkasin opiskelemalla paskaa ko en tienny mitä haluaisin. on se hukassa vieläki välillä.

Se Jätkä, vai että teiniasenne, kiiitos siitä (:
Muuta teiniä minussa ei sitte enää olekkaan.
veikkaanpa että sinun mielestä ja sinun kriteerien mukaan mie en olis kuulunu lukioon. onneksi lukio on semmonen paikka jossa pärjää vain jos ite yrittää. tai ainaki niin meillä oli. ei opettajat oottanu että kaikilla on kirjat esillä, tunnit alko sillon ko niitten piti. mie en ole ikinä sanonu olevani tulevaisuuden suunnittelua vastaan - mie olen sen kannalla. mie ihailen niin täysillä ihmisiä jotka kolmannelta luokalta saakka tietää että niistä tulee lääkäreitä ja sitte ne valittee kaikki kurssit vain sitä silmällä pitäen. siis rispekt. mutta kyllä minu nmielestä meille tavallisillekki pittää antaa mahollisuus.

en saa minun pointtia nyt yhtään esiin, mutta minusta on edelleen tosi lapsellista täällä sanoa että sinun kuuluis kyllä olla lukiossa ja sinun kannattais kyllä mennä amikseen.  :P lukio on hyvä paikka miettiä: murrosikä alkaa menemään ohi ja alkaa näkemään sitä maailmaa muutenki ko niitten keltasten lasien läpi.

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.