absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

*tuuli

mä kieltäytyisin koska en pidä shampanjasta...... ;)

punainen

siis täh? mä en oo ny perillä mistä te täällä meuhkaatte nyt ??? no ehkä näin nuori kuin mä ei pysty vielä sanoo onko absolutisti,mut kuinka vanha sitte muka pystyy? Ja tuli vaan mieleen et millä oikeudella viina kuuluu aikuisten elämään? ei mua pelota jos mun ikäset on kännissä,mut mua pelottaa kun aikuiset on...

emmi

mua ei pelota känniset. jotkut on jopa ihan hauskoja kun ne on kännissä, mutta jotkut on sitten ärsyttäviä/inhottavia kun ne on kännissä.

ja tosta sampanjasta vielä että, mä en ainakaan kieltäytyis jos mulle tultas tarjoon sampanjaa :)
älä tunnusta jos sattuu

jouhu

Hups...! Multa unohtu tuolta yks sana...tuolta jutskasta jonka mä viimeks lähetin... Piti sanoo, että "kun en käy juhlissa" eikä "kun käy juhlissa" Joo, pientä korjailua, kun ei osaa kerralla kirjottaa oikein...

No, en mäkään varsinaisesti tiedä mitä tällä shampanja jutulla ajettiin takaa, mutta... Mäkin oon ehkä nuorimmasta päästä täältä, että en tiedä voiko ketään oikeestaan sanoo absolutistiks iän perusteella.... ??? *ihmettelee taas omia puheitaan* Taas näitä mun nerokkaita juttujani.. :-/

vik

Absolutisti kieltäytyisi shampanjasta tai mistä tahansa muusta alkoholista vaikka sitä olisi kuinka vähän ja vaikka se olisi hyvän makuistakin, koska se on vastoin hänen periaatteitaan, absolutisti ei koske alkoholiin. Moni absolutisti kiertää kaukaa sellaiset ruuatkin joita on maustettu pienellä tilkalla viiniä tai mitälie.

Sen sijaan voi myös yksinkertaisesti olla juomatta alkoholia ilman että on absolutisti ja ainakin minä mielsin itseni alaikäisenä tuollaiseksi, koska kyse ei ollut periaatteesta, ei vain tehnyt mieli alkoholia tai olla kännissä.

Alaikäisyys"meuhkaus" johtuu täysin tuosta; tuntuu ettei moni alaikäinen tajua että juomatta voi olla ilman että on absolutisti ja että on täysin normaalia ettei tuonikäisenä edes tee mieli dokata vaikka valtaosa niin tekeekin.
muista laittaa ovi lukkoon / muista sulkea ikkunat / vedä peitto silmillesi / jätä valot yöksi päälle.

Vilkku

No lähinnä ajoin sillä takaa sitä, että ei ryyppääminen ja absolutismi ole mitään vastakohtia.

Tuntuu että tuossa tietyssä iässä pitää olla niin äärimmäinen kaikessa. Joko kontataan ja oksennetaan kännissä joka viikonloppu tai sitte kieltäydytään kokonaan ja tehdään siitä periaate. Minkä takia 14-vuotiaalla pitäisi edes olla mitään mielipidettä alkoholin suhteen, eikö sen pitäisi olla itsestäänselvyys että se ei elämään kuulu ?

Minäkin päätin nuorempana etten ikinä maista tupakkaa enkä ikinä värjää hiuksiani. En sitten ikinä !

[En edelleenkään tupakoi, hiuksiani värjään säännöllisesti]
[ -You should see my scars- ]

rautalintu

Jouhu, sun ei muuten välttämättä tarvitse kirjoittaa uutta viestiä, vaan voit muokata sitä vanhaa. Tee toki miten itse parhaaksi näet. Ajattelin vaikka kertoa, jos et tiennyt  ;)
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

KatjaRock

punainen, alkoholi kuuluu sillä _oikeudella_ aikuisten elämään, että se on lapsilta KIELLETTYÄ.  :P

minen ole koskaan maistanu tupakkaa.
Time goes on, I wont.

jouhu

Ai, kiitti rautalintu. :)
Mä en tajunnu.... Kiitti, kun kerroit se pelastaa mut tulevilta virheiltä. :D

*tuuli

noo... tohon absolutismiin en jaksa enää pistää mitään... :-*
mäkään en ole koskaan maistanu tupakkaa. enkä kyllä haluakkaan!  :D

jouhu

Mä en oo edes "haaveillut" tupakan polttamisesta. Se ei oo mun juttu. Toisaalta eihän sen pitäis olla kenekään "juttu".
Tupakoitsijoiden ohi käveleminen on kyllä yhtä tuskaa, kun aattelee, että tuon takia munkin keuhkot pilaantuu.... No, eihän ne niin paljon, kuin itse tupakoistijan, mutta kuitenkin...

rautalintu

Tupakansavusta, siis passiivisesta tupakoinnista voi ihan yhtä hyvin tulla keuhkosyöpä kuin itse tupakoinnista.
I think you're the same as me, take two sugars in your tea. You and I are gonna live forever.

emmi

jotkut on sanonu että passiivinen tupakointi ois jopa vaarallisempaa kun aktiivinen ja mä oon passiivinen koska mä joudun joka välitunti koulussa meneen "tupakalle" kavereitten kanssa kun ne polttaa, paitsi eihän mun mikään pakko olis, mutta sillon mä joutuisin oleen yksin...
tupakkaa olen kokeillut, mutta se ei vaan ollu mun juttu.
älä tunnusta jos sattuu

punainen

Siis mä en syö mitään liköörikarkkeja tai juo ees mitään "alkoholittomia" lasten siidereitä,koska en haluu lipsuu perjaatteistani.siis hei kamoon! eiks mun ikäsellä voi muka olla periaatteita ??? kylhän ne voi muuttua mutta niin voi aikuisenkin periaatteet!  no ehkä alan kutsuu itseeni absolutistiksi kun täytän 18 jos te ootte sitte tyyytyväisiä...mun mielestä on aina hyvä et nuorilla on hyviä periaatteita.

tupakointi on asia jota en tajua.jokaisen oma asia sekin mitä elämällään tekee mut siitäkin joutuu kärsimään sivulliset. tuli eilen lainattua pari hyvää kirjaa kirjastosta, mut ei pysty lukee ku löyhkää niin röökiltä.no mulla on kyllä tosi tarkka nenä.jou

*tuuli

tupakka haisee pahalle... ja sen lisäks että "se tappaa" niin mä en henkilökohtaisesti tiedä mitään tarpeeksi hyvää syytä miks mun pitäis tupakoida. eli lyhyemmin sanottuna en tupakoi enkö edes harkitse aloittavani. urh, vaarallista!

punainen-> mäkin oon sit varmaan neljää vuotta vaille absolutisti... 8)

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.