absolutismista

Aloittaja punainen, syyskuu 06, 2003, 07:56:42

« edellinen - seuraava »

Lerppa

Mun mielestä alkoholi on ihan jees sopivassa mittakaavassa, yhtälaillahan karkkikin on pahaa pitemmän päälle :) Mutta se ärsyttää todella paljon mua jos vedetään perseet eikä hallita itseään... Muttanoh... Ehkä musta vaan ei koskaan tule baarissa kävijää ja yöhelsingissä liikkujaa :)
Bort nu ännu, men närmare än i går. Hör hur de sjunger..

LainaaMäkin yhdyn tohon katjaan! Eli jos mä olin parilla festareilla jossa join pari pulloa siideriä ja jotain muuta mitä ei tarvitse mainita niin mä olen se jätkän tekstejen perusteella alkoholisti, kyllä!  ;D

Alkoholisti on tässä yhteydessä väärä termi, koska se tarkoittaa elämää, jonka sisältö perustuu vain alkoholiin. Et sinä ole alkoholisti vaikka joisitkin pari pulloa siideriä festareilla. Parempi tietysti jos et joisi sitäkään.

Katja:
Mainitsin pedofilian esimerkkinä eräästä vallitsevasta epäarvosta yhteiskunnassamme. Alkoholin käyttö on paljon yleisempää, eikä sitä paheksuta läheskään yhtä paljon. Se kuitenkin kertoo aika paljon ihmisestä. En lähde kommentoimaan seurauksia alkoholin käytöstä. Siitä teillä on omat kokemukset, jos on.

Jotkut ihmiset, kuten minä, näkevät maailman aika mustavalkoisena kun vertaavat niitä arvoihinsa. Samalla tavalla on rikollisia ja rehellisiä kansalaisia kuin on alkoholisteja ja absolutisteja. Suurin osa ihmisistä on siinä välillä, kuten te. Absolutismilla vain on hieman negatiivinen sävy. "Oletsä joku uskovainen, vai?"

Lerppa:
Alkoholi on ihan jees sopivassa mittakaavassa niinkuin on ylinopeuden ajaminenkin, jos ajaa vain 10km/h ylinopeutta; Ei tarpeeksi ollakseen tuomittavaa, mutta liikaa ollakseen puhdas.

*tuuli:
Just in case... ;)

salza*

se jätkä, tämä nyt EI ole mitään v*ttuilua mutta huvittavaa silti tuo sun sivistyssanakirjateksti.. :D ei tämmönen maalaistollo jaksa ymmärtää nuin monimutkaisia lauseita..

emmi

nää tekstit on jotenkin liian syvällisiä että mä en jaksa ymmärtää niitä :)
älä tunnusta jos sattuu

punainen

Enhän mä siinä mun ystävässä arvosta sen tupakanpolttoa tietenkään!Mä vaan tarkotin et ei joku tupakanpoltto tee ihmisestä huonompaa,mutta mulle se kyllä kertoo jotain sen ihmisen luonteesta...Mutta oon kyllä ylpee tästä ystävästäni kun on jättänyt ne kaatokännäilyt väliin,tupaksta voi olla vaikeempi päästä irti.

Alkoholi on yhteiskuntamme paha. Niin monen elämän se vain on tuhonnut.

*tuuli

salza*-> just niin.  :D liian sivistynyttä meillä höperöille.  ;D  .............. mut silti asiaa.  :-*

Jotenkin arvostan tuota punaista päivä päivältä enemmän...

Salzalle ja emmille:
Terminologia on hyvä pitää kunnossa väärinkäsitysten välttämiseksi. Filosofian perussääntö. On turhaa sanoa, että jokin asia on huono jos ei osaa määritellä sitä käsitettä. Esimerkiksi alkoholismi. "alkoholismi on suolesta" -lause voidaan ymmärtää monella tapaa;
Ovatko alkoholistit suolesta koska juovat alkoholia? Jos juo alkoholia, onko suolesta? Voiko olla suolesta juomatta alkoholia? Onko pelkästään alkoholin suurkulutus/kuluttajat suolesta? Mikä tekee siitä/heistä huonoja?

No oletan tässä että se on jokaisen itsensä muista riippumaton valinta nauttia alkoholia (vertaa esim. huono elämäntilanne--->alkoholismi). Olisi hiukan eettisesti kyseenalaista valittaa huonossa tilassa olevalle ihmiselle, joten suuntaan teidän kutsumanne "vittuilun" normaalissa elämäntilanteessa oleville. Toinen huomion kohde on motiivi. Miksi minä haluan sanoa, että alkoholin käyttö on pahasta? En suinkaan aukoakseni päätä niille jotka käyttävät alkoholia, vaan varoittamaan sen vaaroista. Ihminen on kuitenkin tyhmä eikä tajua yleensä asioita kokeilematta niitä itse.

Olen absolutisti. En ole koskaan edes maistanut alkoholia kun ei ole tehnyt mieli. Tässä olen _kapinoinut_ sitä vastaan, että ihmiset yleensä ainakin maistavat alkoholia. En maistanut, joten olen siis kapinallinen (viittaus vanhaan postiin).

Harmistuin tästä kapinallisuudesta, koska lakikin olettaa, että nuoret eivät käytä päihteitä ennen kahdeksaatoista ikävuotta. Siis jos _käyttäisi_ niin olisi kapinallinen. Selvä ristiriita siis!

Sorry kun tulee taas vaikeeta tekstiä. Toivon vain, että ymmärtäisitte mitä yritän sanoa.

Wirtabiuha

Toi parempi kun et joisi sitäkään...  ;D *tsihii* Joo, Nyt mä taidan lopettaa siiderin ja kaiken muun juomisen koska Se Jätkä sanoo niin! No en varmasti! katos mitä enemmän sen tädin (tässä tapauksessa sedän) sormi heiluu että soosoo niin sitä varmemmin minä juoksen korkkaamaan sen sorbus pullon sen ämmän nokan alla!

Minä tykkään sivistys sanoista, se on varma tapa joko esittää snobbaria tai sitten tehdä itsestään idiootti kun ei itse ymmärrä mitä puhuu!

Muuten, saat sinä se jätkä olla minusta ylpeä! perjantai ilta ja minä istun kerrankin kotona! ;D No ehtiihän sitä huomennakin!

Hehee, mulla ja Se Jätkällä on viha rakkaus suhde! *okei mä myönnän mä oon vähän pöhnässä*
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Taidat olla. Mikähän ihme siinä on kun pitää kitistä jostain minun viesteistäni. Tuo on todella typerää. Kasva aikuiseksi tai lue edes viestit jotta tiedät kenelle puhut.

Minä en välitä paskaakaan sinun juomisistasi ja sinä et ymmärrä edes tämän topicin otsikkoa joten menepäs takaisin sinne kapakkaasi leikkimään kovista.

virtahepo

No juu. Onhan asia niin että kaikenlaista erilaisuutta halveksitaan nyky-yhteiskunnassa.Mutta mun mielestä sellaset ihmiset jotka osaa olla eri mieltä asioista ku muut on paljon mukavempia ihmisiä ku sellaset massan mukana kulkevat. ;) Ei täs oo tarkotus millään lailla dissata sellasia henkilöitä jotka juo tai käyttää erinäisiä päihteitä. Käytän itsekin alkoholia tosin hyvin hyvin vähän. Mutta mun mielestä se osottaa jonkinmoista vahvuutta että osaa olla erilainen ja tehdä mitä haluaa. Mä haistatan paskat kaikille jotka tulee arvostelemaan yksilön erilaisuutta tai henk.koht. mielipidettä. ;D

KatjaRock

siis niin. mie en ymmärrä sitä, minkä takia joku, joka nimittää itseään absolutistiksi, ei arvosta muiden valintoja jos ne poikkeaa omasta valinnasta.

mulle on ihan sama onko joku absolutisti vai ei, ja oletan kyllä, että kenelläkään minua tuntemattomalla ihmisellä ei ole mitään sanomista siihen, että juonko vai en.  :P
Time goes on, I wont.

Wirtabiuha

Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

jouhu

Virtahepo puhuu asiaa. Minkä ihmeen takia kaikkien pitäisi olla samanlaisia, puhua samalla tavalla ja tehdä kaikki muutenkin samoin kuin valtavirta? Minä todella arvostan niitä jotka uskaltavat olla erilaisia ja pitävät mielipiteensä muiden painostuksesta huolimatta.

Tästä päästäänkin sopivasti aasinsiltaa pitkin KatjaRockin postiin. Siis herrain Jumala siunatkoon Katja! Olet tainnut käsittää minun tarkoitukseni jollain todella pahalla tavalla väärin. Minä olen täällä _auttamassa_ sellaisia ihmisiä jotka eivät oikein tiedä kantaansa tähän alkoholikeskusteluun. Otan kantaa alkoholin vaarallisuuteen nyky-yhteiskunnassa ja toivon pystyväni tuomaan esille faktoja.

Sen sijaan että keskittyisitte haukkumaan ja mollaamaan minua, keskittykään ennemmin käsiteltyyn asiaan. Minä en todellakaan ole mikään absolutismin ruumiillistuma ja alkoholistien antikristus.

Wirtabiuha

mäkin olen ilmeisesti ymmärtänyt aivan väärin sun kaikki tarkoitukset...
Pöydällä palapeli
Takana hyvä veli
Ilo hajoaa vaatimukseen

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.