Mistäpäin olette ikäsiä ja mitä teette?

Aloittaja Tero, joulukuu 01, 2003, 03:15:06

« edellinen - seuraava »

KatjaRock

LainaaTuskin lukioon kannattaa mennä jos lukeminen ei vois vähempää kiinnostaa vaan haluu ja on parempi jossain käytännön jutuissa.Tuhlais vaan vuoden tai pari elämästään jos joutuis keskeyttää lukion.Mutta jos peruskoulussa on pärjänny hyvin niin lukio ihan hyvä paikka.Itse ainakin tykkään lukio-opiskelusta, ainakin toistaiseksi.Enkä vielä tiedä miksi haluan kouluttautua.. ::)

Mulla itellä oli lukion lopullisessa todistuksessa melkein kaks kokonaista numeroa parempi keskiarvo ko mitä se oli ysin jälkeen, jotku oppii ilmeisesti lukemaan vasta siellä lukiossa :)

Onneksi on niin paljon vaihtoehtoja tässä maailmassa että kaikki voi valita sen oman tiensä.
Time goes on, I wont.

[tuuli]

jos haluu olla oikein pummi niin eihän sitä kannata opiskella mitään. elää jollain sosiaaliturvalla.  ;)
allekirjoittanut

punainen

Tuskin on olemassa montaa niin laiska paskaa oikeesti.Kyllä kai jokaisella ihmisellä on sen verran kunnianhimoa ettei koko elämäänsä vain maleksi.Kuinkohan hyvin tuo muuten onnistuu jos peruskoulun jälkeen ei menis opiskeleen eikä töihin koskaan elämässään sen jälkeen. ::)
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

[tuuli]

meidän rakkaassa hyvinvointi valtiossamme se ei luultavasti ole kauheaan vaikeaa. ::)
allekirjoittanut

KatjaRock

Lainaameidän rakkaassa hyvinvointi valtiossamme se ei luultavasti ole kauheaan vaikeaa. ::)

HAA MEITSIN LEMPIAIHE:D Suomi EI OLE hyvinvointivaltio. Hv-valtiossa ihmisillä pitäs olla hyvä olla ja toimeentulo turvattu. Sosiaalitoimiston myöntämä toimeentulotuki on tarkotettu väliaikaiseksi ratkaisuksi mutta sitä joutuu käyttämään tosi monet ihan jatkuvasti.
Suomessaki on niitä, jotka ei edes halua tehä töitä. Tosin aika vähän ja Suomi on siinä mielessä hyvä maa, että varsinaisesti köyhiä on vain 10% koko maan väestöstä.

En halua saarnata mutta opiskelen just tätä aihetta <3
Time goes on, I wont.

[tuuli]

ohoo, no siinä tapauksessa minun ei varmaankaan kannata edes yrittää väittää vastaan... mutta eikös hyvinvointivaltio ole sellainen valtio jossa ihmiset voi hyvin.  :) ja suomessahan voidaan oikein hyvin! ja he jotka eivät voi hyvin, heitä autetaan. that´s it!
allekirjoittanut

KatjaRock

Lainaaohoo, no siinä tapauksessa minun ei varmaankaan kannata edes yrittää väittää vastaan... mutta eikös hyvinvointivaltio ole sellainen valtio jossa ihmiset voi hyvin.  :) ja suomessahan voidaan oikein hyvin! ja he jotka eivät voi hyvin, heitä autetaan. that´s it!

kyllä sitä kovasti yritetään auttaa. rahaa ei ole tarpeeksi ts. sitä suunnataan erikoisiin asioihin kuten johonki puolustusvoimiin. nojoo. mutta siis rahaa pitäs olla lisää niin ihmiset, joilla on ongelmia, vois parantua tai ainaki ne ongelmat vois vähetä.
Time goes on, I wont.

Lainaa

kyllä sitä kovasti yritetään auttaa. rahaa ei ole tarpeeksi ts. sitä suunnataan erikoisiin asioihin kuten johonki puolustusvoimiin. nojoo. mutta siis rahaa pitäs olla lisää niin ihmiset, joilla on ongelmia, vois parantua tai ainaki ne ongelmat vois vähetä.

- Puolustus on erikoinen asia? En sanoisi ihan noin. Puolustusvoimat tekee arvokasta työtä nuorten miesten ja naisten terveiden elämäntapojen edistäjänä. Intissä oppii ryhmätyötaitoja jos lukiossa tai ammatillisella puolella ei tarpeeksi tullut treenattua. Ei se ole mikään tappajakoulu, toisin kuin eräät nuuskamuikkuset haluavat uskoa.

Onhan täällä rahaa ja tavaraa kaikki hyllyt ja varastot täynnä. Miksi jollain sitten on sitä tavaraa yllin kyllin ja toisella ei yhtään, on politiikalla ratkaistavissa. Idealismi on vain tuntunut kadonneen kaikesta tärkeästä ja edistyksellisestä siihen ainaiseen vinkumiseen erilaisista "sosialistisista" veroista. Mikä ihmeen köydenvetokilpa tuokin on?

Sellaiset käsitteet kuin 'ostovoima' ja 'kansantalous' on vähän vaikeasti määriteltäviä. En tarkoita tällä sitä, etteikö kukaan ymmärtäisi niiden merkitystä, mutta esimerkiksi lauseyhteydessä "verovähennykset lisäävät keskituloisten ostovoimaa, parantavat kansantaloutta ja niillä turvataan siten hyvinvointipalveluiden ylläpito" menee yli ja ohi. Kovaa. Pitäisi lopettaa tämä käsitteillä leikkiminen ja lähteä liikkeelle pohtimalla, mistä työttömyys koostuu ja sitten vasta ruveta etsimään ratkaisuja. Mikään ei sitten ole idioottimaisempaa kuin valtapuolueiden sata vuotta vanhat iskulauseet ja ideologiat kaikkien ongelmien ratkaisijana.

"sosialismi syö lapsensa - äänestä porvareita!"

[tuuli]

olen aina epäillyt, etten ymmärrä yhteiskuntaoppia... epäilykseni varmistuivat juuri..
allekirjoittanut

Miten voi epäillä ettei tiedä? Miten voi tietää että tietää? Miten voi tietää että käsitys asioista on varmasti väärä? No olipa asia miten tahansa, sanon sinulle [tuuli] with brackets, että et ole ole vain perehtynyt asiaan nuoren ikäsi vuoksi. Tulee vielä aika jolloin sinuakin kiinnostaa TUPO ja Suomen työllisyystilanne globalisaation puristuksessa, näin toivon. :) Valveutuneet ihmiset ovat Suomen ainoa toivo, ettei kaikkea valtaa anneta porvareille. Jo nykyisellään ärsyttää ihmisten lammasmaisuus. Korkeintaan jupistaan USA:n presidentinvaaleista mutta ei korvaa lotkauteta kunnallisvaaleille. Siellä päätetään, onko sinulla asuntoa ja minkälainen asunto sinulle mahdollisesti tulee.

"eikun mä katon salkkareita en just ny jaksa keskittyy ja sitäpaitsi toi politiikka on vähän tyhmää ja mua ei kiinnosta mee muualle ootko sä joku kalkkis get a life"

emmi

tunnusta, en ymmärrä politiikasta mitään eikä se jaksa kiinnostaa. Salkkarit on paljon parempaa seurattavaa  ;D ;D ;D
älä tunnusta jos sattuu

[tuuli]

niin no ehkä mää sitten ymmärrän kun kasvan aikuiseksi. :) mutta kyllä mä mielummin katon uutisia kuin salattuja elämiä!
allekirjoittanut

punainen

Pari vuotta sitten muakaan ei olis voinu vähempääkiinnostaa, mutta kyllä se vanhemmiten alkaa kiinnostaa kun pitää ruveta hankkii itte ittelleen sitä leipää pöytään ja muuta..Ja se että joutuu opiskelee ylisuurisryhmis kouluissa, ei saa lääkäripalveluja kun niitä tarvitsee, ja nuoret lyödään laimin monessa päätöksessä koskettaa mua aika paljon, joten kyllä se politiikka mua kiinnostaa.
Destroy the mind,destroy the body,but you can't destroy the heart!

http://myysteerio.friendtest.com

KatjaRock

NO MIE KATON JOKA PÄIVÄ SALKKARIT OON KOUKUSSA EIKÄ SE TEE MINUSTA KYLLÄ TYHMÄÄ.

Minusta on vanhanaikasta puhua porvareista. Se on minun mielipide ja aina jos kuulen että joku puhuu nuin vanhanaikaisilla termeillä niin potkin itteäni mielikuvissani päähän.

Mutta. Se Jätkä, puolustusvoimat. Ilmeisesti et ole vielä asepalvelusta suorittanu? Minusta ei ole mitenkään fiksusti ajateltua, että pari tuntia kestävissä kovapanosammunnoissa ammutaan puolella miljoonolla markalla kranaatteeja. Siis ihan perus varusmiehet. En edes halua ajatella sitä raha määrää mikä lentää taivaalle. Rahahan täällä kaiken ratkoo. Sekin minua ihmetyttää, että puolustusvoimat käyttää vanhoja kuorma-autoja, jotka syö 100 litraa bensaa sataselle :D ETTÄ OOKOO. Ja miksei  upseerikerhon viinoissa ole alkoholiveroa?

Ja onkohan se varusmiespalveluksen kestokaan ihan ideaali? Vähintään puoli vuotta. Jos on normaalilla järjellä varustettu niin kai sitä pyssyä ja tykkiä oppii käyttämään siinä suunnilleen 8 viikossa, mikä on palveuksen pituus USAssa.
En tosiaan ole mikkään USA-fani, en ymmärrä sitä kuuluisaa ulkopolitiikkaa muutenkaan hirveästi.

Ryhmätyötaitoja ja terveitä elämäntapoja pitäs opettaa jossaki ihan muualla ko nuin älyttömän kalliissa, ja suht turhassa, instituutiossa.

En tosiaan ole perillä kauhean paljon ulkopolitiikasta, mutta sen verran olen seurannu ettei Suomella näytä mittään vaarallisia suhteita olevan. :) Ihmisille pitäs vain saaha hyvinvointia.
Time goes on, I wont.

Lainaa
Minusta on vanhanaikasta puhua porvareista. Se on minun mielipide ja aina jos kuulen että joku puhuu nuin vanhanaikaisilla termeillä niin potkin itteäni mielikuvissani päähän.

- Niin minustakin, mutta rautakaudella elävät Perkeleen Kokoomusnuoret ainakin tuntuvat ottavan aatteensa vakavasti  (www.porvari.com)

Lainaa
Mutta. Se Jätkä, puolustusvoimat. Ilmeisesti et ole vielä asepalvelusta suorittanu? Minusta ei ole mitenkään fiksusti ajateltua, että pari tuntia kestävissä kovapanosammunnoissa ammutaan puolella miljoonolla markalla kranaatteeja. Siis ihan perus varusmiehet. En edes halua ajatella sitä raha määrää mikä lentää taivaalle. Rahahan täällä kaiken ratkoo. Sekin minua ihmetyttää, että puolustusvoimat käyttää vanhoja kuorma-autoja, jotka syö 100 litraa bensaa sataselle :D ETTÄ OOKOO. Ja miksei  upseerikerhon viinoissa ole alkoholiveroa?

- En ole vielä, en. Mutta odotahan puoli vuotta niin olen vilistämässä pitkin mäkiä ja mättäitä kymmenen kilon rinkka selässä. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että Suomen puolustus voitaisiin kyllä järjestää toisellakin tavalla. Ihailen vietkongin taitoa ja sitkeyttä vietnamin sodan aikana. Ei siinä tarvittu kuin oveluutta ja maaston tuntemusta niin vihollinen megahienoine suihkuhävittäjineen oli polvillaan. Ei raha kaikkea ratkaise todellakaan.

Lainaa
Ja onkohan se varusmiespalveluksen kestokaan ihan ideaali? Vähintään puoli vuotta. Jos on normaalilla järjellä varustettu niin kai sitä pyssyä ja tykkiä oppii käyttämään siinä suunnilleen 8 viikossa, mikä on palveuksen pituus USAssa.
En tosiaan ole mikkään USA-fani, en ymmärrä sitä kuuluisaa ulkopolitiikkaa muutenkaan hirveästi.

- Toki. Katsoitko muuten kun tässä vähän aikaa sitten tuli televisiosta elokuva Full Metal Jacket? Loistava kuvaus! Anyway, ei rynnäkkökiväärin käsittelytaito tee vielä sotilasta. Yhdysvaltalaisilla sotilailla on tunnetusti todella huono taito. He pärjäävät vain siksi koska heillä on ylivertainen sotateknologia muihin maihin verrattuna. Silti Irakissa puolimilitaristiset aseistetut siviilit tappavat melkein yhtä tehokkaasti.

Lainaa
Ryhmätyötaitoja ja terveitä elämäntapoja pitäs opettaa jossaki ihan muualla ko nuin älyttömän kalliissa, ja suht turhassa, instituutiossa.

- Peruskoulu, lukio, televisio-ohjelmat, KELA:n toimisto, YLE:n ohjelmisto, työterveydenhuolto, ammattijärjestöt. Kaikkialla opetetaan niitä oleellisia taitoja joita elämässä tarvitsee, vaan kuinka hyvin menee oppi paksuun kalloon? Kuinka moni jaksaa noudattaa mitään vesikasvilinjaa ruokavaliossa, kun sitä ei palkita? Asepalvelus toimii eräänlaisena ryhdin kohottajana tosi monille nuorille miehille. Kalleudesta en ole varma. Kuten jo itsekin totesit, eipä rahoitusta tunnu heltiävän edes parempiin kuljetusautoihin.

Lainaa
En tosiaan ole perillä kauhean paljon ulkopolitiikasta, mutta sen verran olen seurannu ettei Suomella näytä mittään vaarallisia suhteita olevan. :) Ihmisille pitäs vain saaha hyvinvointia.

- Meitä ei vihata maailmalla, koska emme tee mitään typeryyksiä. Suomi nyt ei koskaan ole ollut mikään iso tekijä sodissa, mutta NATO:n jäsenvaltiona otamme pommeja vastaan muiden mukana. Mitä ihmeen järkeä siinä on?

Keskustele Apulannasta uudistuneella keskustelupalstalla!
Nyt voit kirjautua kätevästi omalla Facebook-tunnuksellasi sisään.

Copyright © 2024 urbankillah visuals. Kaikki oikeudet pidätetään.